Kolorowy pasek
Kolorowy pasek

Zgłoszenie zgonu

Zgłoszenie zgonu

Podstawa prawna
Art. 64-69 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2011 roku Nr 212, poz. 1264 ze zmianami) Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2014r. poz. 1628 ze zm.)


Wymagane dokumenty
- karta zgonu wystawiona przez lekarza,
- dowód osobisty osoby zmarłej
- książeczka wojskowa mężczyzny do lat 50

oraz do wglądu
- dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon
- dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej

Opłata
Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłat.

Termin i sposób załatwienia
Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.

Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest 1 skrócony odpis aktu zgonu.

Jednostka odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego
Rynek 1R (Ratusz) I piętro, pokój nr 10
tel. 62 722 74 91, 62 725 20 25 lub 62 722 74 90

Uwagi
Obowiązek zgłoszenia zgonu do Urzędu Stanu Cywilnego ciąży
w kolejności na następujących osobach:
- małżonku lub dzieciach zmarłego,
- najbliższych krewnych lub powinowatych,
- osobach, które zamieszkiwały w lokalu, w którym nastąpił zgon,
- osobach, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
- administratorze domu.
Zgłoszenia należy dokonać w ciągu 3 dni od daty zgonu.
Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastapić w ciągu 24 godzin od zgonu.

Metadane

Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:
Data wprowadzenia:2003-06-27 12:01:01
Opublikował:(brak danych)
Data publikacji:2003-06-27 12:01:01
Ostatnia zmiana:2015-01-05 14:06:05
Ilość wyświetleń:1960

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij